Wat hebben T.Rexen en metalheads met elkaar te maken? 2016



Ik ben er nog niet aan gewend hoor, iedere dag werken op de zelfde plek! Maar gelukkig is Trix onze T.Rex bij Naturalis nog niet weggelopen. Dus zijn mijn tour managing skills momenteel toch nog ergens goed voor! Afgelopen week speelde Lordi in Nederland. Zonder mij. Ik moest toch echt even langs gaan om hallo te zeggen, en om te kijken of mijn zelf uitgekozen vervanger het wel goed deed. Wat was dat raar zeg! Na bijna 300 Lordi shows achter de knoppen gestaan te hebben, het deze keer eens vanuit het publiek te beleven. Dat krijg je er van als je ja zegt tegen een vast contract. Minder touren! Ik kan nou niet zeggen dat ik dat leuk vond. Ik ging spontaan “air lichtafelen”. Met gemengde gevoelens liet ik de “family” aan het einde van de avond weer achter. Zij terug de tourbus in, en ik naar huis. Met de normale bus. In mijn normale bedje zonder gordijntjes en wielen. Enigszins melancholisch zat ik de volgende dag op het werk weer aan dinosaurusbotjes te peuteren. Gelukkig misten ze me wel! Hopelijk ben ik de volgende tour weer gewoon van de partij, want ik zal het nooit helemaal op kunnen geven! Het is de afgelopen tien jaar in mijn bloed gaan zitten, die muziekwereld. De volgende dag was het tijd voor de volgende show. Alweer vanuit het publiek. Dit keer geen band waarvoor ik knipper, maar wel een “tourbroer” die er bij was waar ik even mee bij ging kletsen onder het genot van een deuntje black metal van Dark Funeral. Gewoon met de fiets! Na de show besloten we nog even de kroeg in te duiken, maar ze moesten natuurlijk eerst even de trailer laden. Daar stond ik dan met mijn fietsje naast de trailer te wachten. Beetje awkward. Biertje in mijn hand, en toekijken hoe met uiterste preciesie flightcase na flightcase, en prop na prop in de trailer werden geladen. Ook dat voelde weer erg raar. Alsof ik iets moest doen. Maar dat hoefde helemaal niet! Alweer die jeukende handjes. Toch klonk het sluiten van de trailer deur anders. Als je zelf deel bent van de tourpartij, betekent dit namelijk dat je klaar bent voor die dag, en nog even lekker je eigen ding kunt gaan doen. Maar dat was ik al lang, toen ik de deur bij Trix achter me dichttrok. Enfin. Misschien moet ik een beetje gaan oefenen met “naar concerten gaan”. De lol er weer een beetje in terug vinden om van muziek te genieten zonder enig plichtsbesef. Zonder omhoog te kijken naar de lichttrussen en naar alles wat in mijn ogen beter kan. Zonder mijn armen over elkaar te slaan tijdens de show, want dat vind ik ook weer zo iets.. Iemand nog tips? \m/

Comments

Popular posts from this blog

Lights Down Under

mobiele eenheid

Back to the roots