Mag ik een biertje kopen? Nee ik doe licht 2016



Dan denk je even lekker rustig een momentje te nemen tussen het werken door bij Summer Breeze festival in Duitsland, en ja hoor, daar staat Metal Mike ineens voor je neus...dinsdag deadline he! Jaaaa natuurlijk wist ik dat hoor! Ahum. Wel ontzettend gezellig natuurlijk om mensen tegen het lijf te lopen van het aarschok kamp! Ze zijn overal, zelfs naast me in de lichttoren tijdens de show;) Altijd goed vertegenwoordigd! Zo zie je maar weer, zo groot is die muziekwereld helemaal niet! En dat heb ik de afgelopen weken ook weer een paar keer op leuke wijze ondervonden! Vorige week bijvoorbeeld tijdens een satyricon mini tourtje. De eerste show was Brutal Assault. Ontzettend vet festival! Behalve de brutal showers (ieuw!). In een oude militaire basis is een enorm festival in elkaar geflanst met super sfeer! En bier waar je hoofdpijn van krijgt. We waren er een dag eerder al aangekomen, en toen kregen we ook nog een hele stapel drankkaartjes...sja wat doe je dan!? Gelukkig hoefden we de volgende dag pas om acht uur savonds aan het werk. Het leuke aan deze festivals is dat je om de vijf meter een bekende tegen komt! Een hele hoop genetwerk dus! En geouwehoer. Oude en nieuwe bekenden van over de hele wereld, waar je vaak heel veel tour avonturen mee hebt beleefd. Zo ook de volgende dag op het Metal On The Hill festival in Oostenrijk. Het ging gezellig verder daar boven op die berg. Daar stond een ruïne en daar in was ook weer een bühne gemaakt! Vet!! Alweer veel bekende koppies. Zelfs van de dag van tevoren. Er wordt flink gerouleerd tussen de festivals. Grappig dingetje daaro overigens; tijdens de show tikt een meneer mij aan en zwaait met een briefje van twintig. Ik ben druk bezig met het bijhouden van de black metal blasts, dus geef hem verder weinig aandacht. Even later staat ie er nog steeds. Lichtelijk geirriteerd met het bankbiljet te zwaaien. Dus ik vraag de lokale lichtmeneer om even te polsen. Probeert ie dus bier te bestellen!! Een beetje het zelfde als concertgangers me heel professioneel vragen of de gitaar zachter kan, maar dan nog stommer. Op tijd naar bed overigens! Voor een beetje rest for the wicked. De volgende dag stond namelijk bloodstock op het menu. Onnoemelijk vroeg stond de tourbus op de stoep van het vliegveld. Werd overigens niet gewaardeerd, want de inhoud van het toilet werd daar per ongeluk gedumpt door de chauffeur. Gadver! Enfin. De hele checkin routine zat er nog een beetje in van afgelopen Zuid Amerika tour, dus voordat we het wisten, stonden we onze gear alweer uit het minibusje te laden in Birmingham. Satyricon had een show overdag. Met behulp van veel rookmachines en wit licht heb ik toch nog geprobeerd het festival plat te blazen, maar halverwege brak de zon door. Sja. Daar kan geen enkele lichttech tegenop. We waren dus vroeg klaar. En laat terug in het hotel. Yip, gezellig hoor, die metalheads. En Slayer. Met HELE kleine oogjes weer het vliegtuig in. Op schiphol afscheid nemen van de drumtech die nog verder moest. *Tot volgende week!* Roept ie vrolijk..uhh..tot over drie dagen bedoel je...oeps! Zojuist hebben we ook weer afscheid van elkaar genomen (ik zit momenteel op vliegveld Frankfurt). Dit keer zitten er maarliefst zeven dagen tussen de volgende ontmoeting...life on the road! \m/

Comments

Popular posts from this blog

Lights Down Under

mobiele eenheid

Back to the roots