Ridders en eenhoorns ftw

Verrek. Het festivalseizoen is alweer begonnen! Eigenlijk dacht ik dat het wat rustiger zou zijn voor mij wat betreft de muziekwereld de komende tijd. Met een 36 uur contract (iets met dinosaurussen) zou je zeggen dat je weinig meer kunt doen in de wereld der muziek. Nou nee dus! Mijn eerste douane rij op Schiphol is alweer een feit. Ze kenden me nog. De komende maanden ben ik weer ieder weekend in een ander land. Van Kiev, tot Tel Aviv tot Dessel. Dit samen met Rhapsody. Deze italiaanse virtuozen zijn momenteel bezig met afscheid nemen van de wereld. Dit door middel van wereldwijd te touren. Gedeeltelijk met mij er bij! En dat is me toch een partijtje leuk! Afgelopen maand begon het feestje in Frankrijk. In Annecy. Wat een ontzettend pittoresk plekje zeg! En ook nog eens een mega gastvrije en behulpzame crew die er alles aan deed om het ons naar de zin te maken. Het leek wel of ik droomde! Omdat de band de afgelopen jaren uit elkaar heeft gelegen (er waren ineens twee Rhapsody's met andere benamingen), was het wel handig om nog even te repeteren. Dus voor de dag van de eerste show, hadden we al alles opgebouwd en uitgevogeld. Nieuwe crew (Italiaans, Duits en Nederlands) was ook even wennen, maar binnen no time waren we op elkaar ingespeeld. Dat belooft wat! En daar gingen we hoor! De repetitie. Ze weten wel wat ze doen zeg! Je hoeft je ogen maar dicht te doen, en je ziet al eenhoorns en dwergen in een land van elfjes en epische slagvelden met ridders en draken. De power spatte er vanaf! Net alsof ze allemaal zwaar aan de espresso zaten. Quotes als “stop jumping on my drumkit Luca, you are not a ball” en “let's play something important now”, maakte de generale repetitie af. Dit werd gevierd met een van de hobby's van de band (en mij!) Eten! Family dinner! We hebben met 14 man “half a wheel of cheese” weg weten te werken tijdens een raclette sessie. Burp. Ook de nodige wijntjes gingen er doorheen. Daarna volgde nog zo'n droom! In plaats van dat we s'ochtends om negen uur paraat moesten staan, hoefden we op de dag van de show pas om vijf uur te beginnen. Tijd genoeg dus, om nog even een rondje stad te doen en enorm de tourist uit te hangen (inclusief kasteel boven op berg om alvast weer even in die ridder stemming te komen). NICE! Dat is nog eens relaxt beginnen! Al deze lol en goede sfeer, zorgden er dus ook voor dat de uitverkochte zaal het allemaal heel erg gaaf vond, de show ontzettend goed ontvingen en met een goed gevoel naar huis gingen. En dus het festivalseizoen inleidden! Laat die shows maar komen, ik heb er zin in!!! \m/.  

Comments

Popular posts from this blog

Lights Down Under

mobiele eenheid

Back to the roots