metal op de prairy



Volgens mij is het niet de eerste keer dat ik op de prairie een column zit te typen. Terwijl in Nederland/Europa het festivalseizoen weer begonnen is, ben ik bezig met het uit de grond trekken van een dino. Een Triceratops om precies te zijn. Tijdens de voorbereiding voor de opgraving (eigenlijk een beetje hetzelfde als voorbereiding voor een tour), was een van de klusjes het samenstellen van een gezamenlijke playlist. Gelukkig ben ik niet de enige liefhebber van het stevigere werk in het opgravingsteam, en schalt er toch wel redelijke muziek over de vlakte heen, waar menig godvrezend Trumpie hier een kruisje van zou slaan. Ook zitten er een paar goede live versies tussen waardoor ik toch het gevoel heb dat ik een beetje op een festival ben (Dio <3). Dat is hier overigens niet het enige ding dat een festivalgevoel oproept; er is hier ook veel modder, weinig hygiëne, heerlijke koude biertjes en een heuse camping. ps. Kan iemand mij uitleggen waarom er op ieder festival mensen zijn die intens genieten van een head to toe modder bad? Gelukkig hebben we iets meer plek voor onze tentjes dan de gemiddelde festivalbezoeker (5 tenten versus 50.000), en overstemmen coyotes, krekels en kikkers de rest van de geluiden (in plaats van 360 graden oerkreten, tent pissers en scheerlijnstruikelaars). Geen dixies hier, maar 3 pallets en een WC bril met een oneindig uitzicht en een hele hoop billenbijters. Beiden hebben zijn charmes.
In de week voor de paleontologische opgraving had ik nog wat andere klusjes in de USA waardoor ik flink mocht road trippen. Geen straf! Gaf mij weer wat tijd om tot rust te komen, wat setlists uit mijn hoofd te leren voor deze zomer, en wat nieuwe albums ongegeneerd hard door de speakers van mijn silverado pickup te knallen tijdens het kilometervreten tussen de verschillende staten! Ik had even geprobeerd om een goede radiozender te zoeken, maar de keuze in Wyoming/Montana/South Dakota is niet al te ruim. Basically zeer “gelovige” zenders die het woord van God en Amerika verkondigen (oh.my.god.), of heerlijke cheesy country (leuk voor even). Helaas had de “hair metal” zender net iets te veel ruis...jammer...
En zo komen mijn twee banen alweer samen! Panoramische landschappen vol met bizons en politieke uithangborden met “outrageous” uitspraken gleden voorbij terwijl ik zat te genieten van Rammstein, Satyricon, Rhapsody en natuurlijk het zeer toepasselijke Alice in Chains album “The Devil Put The Dinosaurs Here” \m/

Comments

Popular posts from this blog

Lights Down Under

mobiele eenheid

Back to the roots