Fjorden en opstandige operazangers


Afbeeldingsresultaat voor hannekelights satyricon

Ja hoor Mike, lekker dan....Ben ik net ingecheckt op Schiphol om naar Noorwegen te gaan voor 2 Satyricon shows, wordt de deadline even onder mijn neus geschoven. Morgen af. Vanochtend tijdens het inpakken van mijn tas was ik nog in dubio of ik mijn laptop wel mee zou nemen op dit tripje, wat ik uiteindelijk niet gedaan heb. Kak. Wat de deadline nog iets spannender maakt,  is het feit dat ik straks als ik ergens in viking town land (Ålesund), meteen keihard aan de slag moet om een andere deadline te halen. De show. Ik kom achterlijk laat aan, waardoor  ik meteen in de festival modus moet. Op zich geen probleem, maar ontspannen is anders. We hebben ook eigen belichting mee, en het is meer dan een jaar geleden dat ik mijn lampen over dit ensemble geschenen heb. En dan gooit er ook nog eens een opera-koor roet in het eten... Ik had toch liever even de tijd hiervoor genomen maar blijkbaar paste het vliegschema niet helemaal bij deze gedachte. Een lekkere uitdaging dus! Kom maar op!
Begin deze maand kreeg ik een berichtje van de Noorse black metal mannen of ik alsjeblieft terug wilde komen. Ik en mijn ego waren daar eigenlijk best wel blij mee! Niet alleen omdat ik daadwerkelijk gemist werd, maar ook omdat ik misschien stiekem toch wel in de muziekwereld rond wil/moet blijven hangen. Iets met gehalveerde contracten gecombineerd met de liefde voor het vak. Het blijft in je bloed zitten. Hardnekkig spul, dat metaal. 
Ondertussen zit ik in het vliegtuig en rende er net een krijsend kind met van die piepschoentjes voorbij. Tijd om mijn oordopjes met de setlist eens in te doen. Er zit namelijk nog een andere setlist vers in mij geheugen (en piepschoentjes zijn vreselijk irritant). Die van Bleeding Gods van afgelopen vrijdag! Wauw wat was dat een feestje zeg! Het is alweer een tijdje geleden sinds ik voor Hollanders werkte. En dat is leuk voor de verandering ! Omdat het de albumpresentatie was, hebben de heren en dame alles uit de kast getrokken om de show onvergetelijk te maken. Props, drops, corpse paint en outfits. En dan ook nog eens mijn hulp om de deuntjes van een fijn sfeertje te voorzien! Wat wil je nog meer. Het was ook verfrissend om met taalgenoten te werken en niet constant me hoeven af te vragen wat er allemaal gezegd werd. Het was ook de eerste show van het jaar voor mij, na een pauze van bijna 3 maanden,  maar gelukkig was ik het nog niet verleerd. Ik ben benieuwd wat er nog meer op mijn muziekpad gaat komen dit jaar! Maar het is in ieder geval een goed begin \m/

Comments

Popular posts from this blog

Lights Down Under

mobiele eenheid

Back to the roots